Aardbevingen

Wonen en leven met aardbevingen.

gaswinning-kleinmaandag 25 april 2016 14:00 Begin 2016 bracht het Sociaal Planbureau Groningen in samenwerking met CMO STAMM het rapport “Wonen en leven met aardbevingen.” uit. Onder de 1082 respondenten in negen gemeenten waren 139 inwoners van de gemeente Slochteren. lees verder

De plannen van "Alders".

Scheur-in-muurdonderdag 04 februari 2016 20:30 De aardbevingen trekken een zware wissel op het leven van Groningers. Bijna een op de drie huishoudens in het Groningse gasbevingsgebied voelt zich onveilig. Bewoners kampen met stress, slaapproblemen en andere psychische klachten. Woningbezitters die willen verhuizen, krijgen hun veelal beschadigde huis niet verkocht. Dat blijkt uit woningmarktonderzoek van de Technische Universiteit Delft. lees verder

Vertrouwen op herstel lijkt steeds verder weg.

gasbesluitvrijdag 22 januari 2016 11:00 Vertrouwen op herstel, herstel van vertrouwen. Dat was de slogan waarmee de rijksoverheid het bevingsgebied in ging en aankondigde deze keer toch echt naar de Groningers te hebben geluisterd. Helaas horen we, ook na al die mooie woorden, maar al te vaak dat burgers moedeloos zijn geworden, dat er sprake is van grote psychische problemen en dat het huis waarin je woont een blok aan je been is geworden en een plek die voor jou alles behalve thuis is. lees verder

ChristenUnie: ereschuld aan Groningen inlossen.

gaswinning-kleindinsdag 12 januari 2016 20:00 De nieuwe partijleider van de ChristenUnie Gert-Jan Segers wil veel ruimhartigere compensatie voor de inwoners van het Groninger aardbevingsgebied. lees verder

Bijdrage Statenfractie bespreking plan Nationaal Coördinator.

gasbesluitwoensdag 18 november 2015 20:00 Op woensdag 18 november 2015 bespraken Provinciale Staten van Groningen het Concept Meerjarenprogramma. Lees hier de bijdrage van de Statenfractie van de ChristenUnie lees verder