Raad Slochteren steunt college in beroep tegen winningsbesluit.

gasbesluitvrijdag 20 februari 2015 10:00

De gemeenteraad van Slochteren heeft gisteren gezamenlijk een motie ingediend waarin zij het college vraagt om, zo mogelijk samen met de andere gemeenten, een beroep in te stellen tegen het winningsbesluit dat door de minister van Economische Zaken naar de Kamer is gestuurd.

De raad van Slochteren ondersteunt daarmee ook oproepen van een aantal collega raden in onze provincie waar een soortgelijke motie eerder werd aangenomen. Inmiddels weten we dat er, door de coalitie van VVD en PvdA wordt vastgehouden aan het winningsbesluit.

Voor de ChristenUnie was een belangrijke reden aandacht vragen voor de gevoelens van onveiligheid, nemen van verantwoordelijkheid van partijen als Rijk en NAM en erkenning en goede afhandeling van schade. Inmiddels is het verband tussen winning en bevingen, ondanks ontkenning en opwerpen van mist door een veelvoud aan studies voldoende aangetoond.

De ChristenUnie zal de aardbevingsproblematiek blijvend onder de aandacht brengen van de Tweede Kamer en heeft goede en effectieve contacten met de eigen Tweede Kamerfractie. Die zijn duidelijk; de winning zal fors terug moeten en er moet worden gewerkt aan herstel van geschaad vertrouwen. Daarmee is nog amper een begin gemaakt.

01 Motie Gaswinning43,3 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Raad Slochteren steunt college in beroep tegen winningsbesluit.'

DBS
Geplaatst op: 10-03-2020 09:37 Quote