Nieuwe woonplaats Meerstad.

potlodenwoensdag 06 mei 2009 12:15

Met de bouw van Meerstad verandert het landelijk gebied rond de gemeentegrens van Groningen en Slochteren in een geheel nieuwe woonomgeving met een eigen identiteit. Voorgesteld wordt nu dit gebied de woonplaatsnaam ‘Meerstad' te geven.
Dit voorstel komt van de werkgroep naamgeving, bestaande uit vertegenwoordigers van de beide gemeenten, marktpartijen en Bureau Meerstad. Het voorstel zal in de maanden juni en juli ter besluitvorming worden voorgelegd aan de gemeenteraden van Groningen en Slochteren. Meerstad zal uiteindelijk zo'n zeven wijken krijgen. De eerste bewoners komen in de wijk Meeroevers te wonen. Verschillende naamgevingcommissies uit Groningen en Slochteren denken mee en adviseren de werkgroep over de wijknamen voor de overige zes wijken, maar ook over de naamgeving van het meer, de buurten en straten. Meer informatie is te vinden op www.meerstad.eu. Op maandag 18 mei a.s. organiseert de werkgroep naamgeving een inloop-namiddag voor omwonenden en andere geïnteresseerden. Heeft u vragen of wilt u meer weten over het naamgevingproces Meerstad, dan bent u van harte welkom tussen 17.00 en 19.00 uur bij Bureau Meerstad in Harkstede, Hoofdweg 143A.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2009