Meerstad als lesmodule in EduGis.

edugis meerstad-smallvrijdag 06 maart 2009 16:30

Voor politici in de gemeente Slochteren en Groningen en inwoners in de directe omgeving is Meerstad natuurlijk een naam die direct allerlei associaties oproept. We hebben het er dan ook al de nodige jaren over. Van de tekentafel gaan we nu naar de inrichting van de ruimte. Vraag in Zwolle naar Meerstad en je ziet de vraagtekens verschijnen.

Toch is Meerstad straks minder onbekend in de rest van het land. Docenten aardrijkskunde hebben namelijk via EduGis de mogelijkheid om leerlingen meer te laten weten over dit project. Leuk om te zien, en ondanks dat de data al weer enigszins zijn gedateerd toch nog steeds de moeite waard. Vooral de belangenafweging tussen verschillende groepen komt mooi naar voren. Voor wie zijn vaardigheden in geografische informatie systemen eens op een toegankelijke manier wil nagaan een goede manier. (Naar de opdrachten in EduGis over Meerstad) Best wel de moeite waard.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2009