Welkom bij de ChristenUnie in Slochteren

Welkom bij de ChristenUnie Slochteren.

De ChristenUnie is een partij die vanuit de bijbelse boodschap politiek actief wil zijn. We doen dat omdat we vinden dat die oude boodschap ook vandaag nog steeds actueel is. In Slochteren heeft de ChristenUnie drie zetels. Die worden ingenomen door Niels Joostens , Miranda Hoeksema en Klaas Boer. De ChristenUnie neemt sinds 2010 deel aan het college Jan Jakob Boersma is wethouder.

Nieuws met label 'Herindeling'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Gemeente Midden-Groningen vanaf 1 januari 2018 een feit.

maps groningenwoensdag 27 april 2016 08:30 Eind februari 2013 werden de bestuurders in Groningen verrast met een uitnodiging om kennis te komen nemen van een rapport: “Grenzeloos Gunnen”. Zelden zo’n slecht onderbouwd stuk gezien was onze eerste reactie. De dienstverlening aan de burgers lag op een goed peil en door samen te werken met de gemeente Hoogezand-Sappemeer was er voldoende kwaliteit in huis lees verder
Herindeling

Slochteren leest Menterwolde de les.

plaatsbord.zaterdag 31 oktober 2015 08:00 De slechte financiële situatie in Menterwolde en de belabberde omgangsvormen binnen het openbaar bestuur, brengen de fusie met Hoogezand-Sappemeer en Slochteren in gevaar. De gemeenteraad van Slochteren laat er geen misverstand over bestaan: Menterwolde moet orde scheppen in de financiële en bestuurlijke chaos voordat er heringedeeld kan worden lees verder
In de media

Gemeenteraad uit zorgen over financiële malaise Menterwolde

financienwoensdag 14 oktober 2015 16:00 Tijdens de commissie ’Financiën’ hebben enkele fracties hun zorgen geuit over de financiële problemen in Menterwolde in aanloop naar de komende herindeling. Afgelopen donderdag kwam naar buiten dat de gemeente Menterwolde, één van de komende herindelingspartners van Slochteren, onder preventief toezicht van de provincie Groningen komt te staan. lees verder
In de media

ChristenUnie gaat niet in op gedram provincie.

verwijzingen-290vrijdag 21 februari 2014 13:30 De ChristenUnie in Slochteren gaat niet in op het verzoek van de provincie om nog voor de gemeenteraadsverkiezingen een keuze te maken over de toekomstige fusiepartners. Het rapport Grenzeloos Gunnen 2 van de Commissie Jansen wijkt teveel af van het eerste rapport. lees verder
Herindeling

Gorecht variant lijkt op dit moment niet meer haalbaar.

herindelingwoensdag 16 oktober 2013 12:00 De ChristenUnie in Slochteren heeft eerder duidelijk gekozen om, als het komt tot herindeling, te kiezen voor de Gorecht variant. Hierbij zou de gemeente Slochteren op termijn een nieuwe gemeente vormen met Haren, Hoogezand-Sappemeer en Menterwolde. lees verder

Alle nieuwsitems