Nog eventjes en dan....... zomer.

zaterdag 10 juli 2010 12:00

De zomervakantie is aangebroken, dus een paar weken de tijd om heerlijk bij te komen. Ik heb zeker nog een weekje nodig om af te bouwen. Want het was ook dit jaar weer hollen tot het einde. De tijd dat je langzaam richting de vakantie dobberde lijkt definitief voorbij. De afgelopen week zat dan ook bomvol met laatste dit, laatste dat. Je zou bijna denken dat er na de zomer nooit meer iets komt.

De laatste vergadering van de gemeenteraad hebben we inmiddels gehad en met een niet al te spannende vergadering van de Gemeenschappelijke Regeling Meerstad komen ook de vergaderingen pas weer in het najaar aan de orde. Dat betekent voor mij niet dat het stil zitten en afwachten is. We hebben ook nog een verkiezingsprogramma dat we graag verder uit willen werken in gangbare praktijk. Bovendien hebben we afgesproken dat we met elkaar naar gaan denken over de bestedingen van de gemeente. Dat vraagt om een zorgvuldige afweging en ook om ideeën vanuit de politiek. Na even doorvragen lijken alle politieke partijen bereid om mee te denken over de financiële toekomst van de gemeente. Hoe het uiteindelijk allemaal wordt kan ik niet zeggen. Wat we wel hebben afgesproken en wat voor ons ook absolute voorwaarde is; zonder fatsoenlijk overleg en discussie met de bevolking maken we geen definitieve keuzes.

Voor we het weten is het 2011 en hebben we het over de begroting 2012. In 2011 zouden we ook een goed werkend Centrum voor Jeugd en Gezin moeten hebben. Ik ben benieuwd hoe het er uit komt te zien. Sowieso blijft het ten aanzien van het jeugdbeleid erg rustig, toch hebben we formeel nog een werkgroep die nog een aantal taken had af te ronden. Die zijn logischerwijs over de verkiezingen getild, want er namen raadsleden afscheid. In de discussie over taken van de gemeente blijven in elk geval de wettelijke uitvoeringstaken buiten schot. Maar het zou me verbazen als ook daar niet een efficiencyslag is te maken. Kortom ook deze vakantie is er volop te doen. Maar nu eerst maar eens genieten van het schitterende weer. En laat ik een typische Nederlander zijn, een paar graadjes minder zouden erg welkom zijn. Nog even en we bereiken echt de koortsachtige temperaturen. Komende dinsdag lijkt er een nationale oranjekoort aan de dag te komen. Ik ben erg benieuwd hoe we het gaan doen tegen Spanje. Van verschillende landen heb ik een vlag hangen daarvan deed Ierland niet mee aan het WK, Frankrijk, Spanje, Brazilië, en Australië kunnen inmiddels geen aanspraak meer maken op de titel. En mocht Spanje toch winnen dan heb ik bij voorbaat de vlag al uitgehangen.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht