Toekomst in perspectief.

toekomst perspectiefmaandag 29 september 2008 08:30

Week 40 per dag.

Vrijdag 3 oktober 2008.

Gisteren hebben we een Babylonische spraakverwarring gehad in de raadszaal. Niet dat er luchtkastelen laat staan torens tot aan de hemel werden gebouwd. Mijn punt ten aanzien van de veiligheidsregio en de rol van de CdK leverde een vraag op die ik heb beantwoord. Daar kwam dan weer een reactie op van de burgemeester. En hoezeer ik hem ook respecteer, dit keer had hij geen gelijk. Ik maak er wel uitop dat de motie die door de PS is aangenomen nog aan een breder publiek moet worden uitgelegd. Voor wie er nog geen kennis van heeft kunnen nemen: (motie)

Donderdag 2 oktober 2008.

De vergadering heeft een beetje een rare bijsmaak. Het werd vooral een van procedures en er was totaal geen mogelijkheid tot debat. Er werden tussen de regels door zelfs kwalificaties gegeven over de manier van voorzitten. Wat ik wel weer een leuke vind is dat we voor de volgende keer kunnen volstaan met het voorlezen van de verkiezingsprogramma's. Wordt het in elk geval een lange avond. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Woensdag 1 oktober 2008.

Het verhaal voor de vergadering van morgen is uitgewerkt en staat voor de leden al ter beschikking op de website. Zodra het morgenavond 8 uur is wordt het direct publiek toegankelijk. Vandaag is het vooral schaven en terugmailen en sms-en. Het uiteindelijke resultaat past dan ook helemaal perfect bij de ChristenUnie. U vindt het op de website onder programmabegroting 2009 commissie. (leden login en voor anderen op 2 oktober na 20:00)

Dinsdag 30 september 2008.

Voor de bespreking van de programmabegroting komt de kernfractie bijeen. Voor we er mee beginnen zijn er vaak een heel aantal andere onderwerpen die moeten worden besproken. En er blijven ook een aantal liggen voor de volgende week. De onderwerpen die ik vanuit de inspiratiedag heb meegenomen zullen dan een de orde komen. De programmabegroting ziet er goed uit, daar mag ook best op gewezen worden. De manier waarop er in de commissie mee wordt omgegaan vind ik nooit zo heel erg spannend. Het lijkt een vervolg van vragen die ook bij de technische vragenronde gesteld hadden kunnen worden. Commissies zijn ook politiek. Fracties die de mond vol hebben van dualisme maken er vaak een soort van opiniërende raadsvergadering van. "Wilt u nog eens uitleggen waarom u daar zoveel aan heeft besteed en waarom dat meer is dan we eerder hadden verwacht." etc.

Maandag 29 september 2008.

Na een inspirerend weekend met weer de nodige input voor het politieke werk is het goed dat het direct de programmabegroting te behandelen in de commissie. Een gedeelte van de avond gebruik ik voor het formuleren van een eerste reactie. Gezien de opbouw en de inhoud van de programmabegroting kan het niet anders of we worden direct politiek. Dat lijkt me om meerdere redenen ook goed. Want later in de maand is er direct al de druk van de Provincie. Het lijkt me netter om voorstellen en wensen eerder te uiten. De begroting biedt in elk geval een wenkend perspectief naar de toekomst. Slochteren staat finacieel goed in de steigers dankzij goede en verstandige keuzes. Daar zullen we als fractie scherp op blijven letten.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht