Weerstand Meerdorpen complicatie voor Wallage

krijtjesdinsdag 30 mei 2006 21:00

Burgemeester Jacques Wallage noemt de weerstand in Middelbert, Engelbert, Euvelgunne en Rode Haan (MEER) een 'stevige complicatie' bij de grenscorrectie met Slochteren.

Door deze grenscorrectie, die nodig zou zijn om Meerstad te realiseren, zouden de Meerdorpen bij de gemeente Slochteren gaan horen. Uit een enquête van belangenvereniging Meerdorpen blijkt dat 65 procent van de Meerdorpers bij Groningen wil blijven horen. Hoeveel mensen de enquête hebben ingevuld, wil Thies Dijkhuis van de belangenvereniging niet kwijt. "Uit strategische overwegingen. Wallage is een goed bestuurder, maar hij draait alles wat recht is krom en andersom."

Wallage overviel de Meerdorpers recent door te stellen dat beide dorpen over zouden moeten naar Slochteren om Meerstad te realiseren. Uit de opmerkingen die Meerdorpers konden maken bij de enquête, blijkt dat men bang is dat de voorzieningen in beide dorpen er op achteruit gaan als ze niet meer bij de stad horen.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht