Slochter coalitie gaat in gesprek met andere partijen.

gemeentehuisvrijdag 09 oktober 2015 17:00

Door het ,per direct, opstappen van wethouder Mariska Goeree is er in de coalitie van Slochteren een nieuwe situatie ontstaan. Voor de fracties van Gemeentebelangen Slochteren en de ChristenUnie was er geen aanleiding voor dit vertrek. Wij betreuren het dan ook dat zij geen ruimte en vertrouwen meer zag binnen haar eigen fractie.

Tot de herindeling staat de gemeente Slochteren voor grote uitdagingen. Voor het uitvoeren van deze taken is een goede en functionele samenwerking van groot belang. De inwoners van Slochteren moeten er tot de herindeling op kunnen rekenen dat hun belangen goed worden vertegenwoordigd. Een stabiel bestuur is daarbij onontbeerlijk. Gesteld voor de vraag of GroenLinks/D66 daarvoor de meest aangewezen partij is komen wij tot de conclusie dat er op dit moment geen vertrouwen is op een succesvolle samenwerking.

De fracties van Gemeentebelangen Slochteren en de ChristenUnie zullen daarom volgende week in gesprek gaan met de overige raadsfracties in Slochteren.

09102015 Verklaring coalitie23,5 kBapplication/pdfdownload
College