ChristenUnie stelt vragen over de Zuiderweg en de N387.

zuiderwegvrijdag 23 december 2011 12:00

Bij het agendapunt vragenuur heeft de ChristenUnie aandacht gevraagd voor de parkeerproblematiek aan de Zuiderweg bij evenementen in de Fraeylemaborg. Bewoners maken zich zorgen over de bereikbaarheid van de hulpdiensten.
Verder willen we weten wat het beloofde overleg met de provincie over de ervaren geluidsoverlast van de N387 heeft opgeleverd.

Parkeren Zuiderweg.

Parkeren bij evenementen Fraeylemaborg aan de Zuiderweg levert overlast op voor aanwonenden. Het geldende parkeerverbod wordt niet gehandhaafd. Er zouden problemen kunnen ontstaan op momenten dat de hulpdiensten voor de  Suggestie is ook om het oude gemeentewerfterrein aan te pakken en de rommel we op te ruimen. Dat oogt beter en kan vervolgens dienst doen als overloopgebied voor parkeren bij de haven en is via de loopbrug over de N387 ook een goed alternatief. Van de overloopgebieden naar het Padje wordt weinig tot geen gebruik gemaakt.

Antwoord: De burgemeester zal aandacht hebben voor de veiligheidssituatie.

N387 en overlast Zuiderweg.

In de vergadering van februari is er ingesproken over de plannen voor Slochteren centrum en het havengebied. De inspraakreacties namens een aantal bewoners van de Zuiderweg heeft tot nu toe nog steeds te weinig duidelijkheid opgeleverd. Er zou sprake zijn van contacten tussen de gemeente en de provincie. Later blijkt dat overleg pas is opgestart na de bespreking op deze avond. Tot nu toe is er steeds volstaan met de beantwoording we zijn in gesprek. Nu we ruim negen maanden verder zijn willen we graag weten wat de contacten met de provincie concreet hebben opgeleverd. Graag worden we, als beantwoording nu niet kan, in de maand januari meer in detail ingelicht.

Antwoord: Wethouder Scheidema herhaald het eerder gegeven antwoord dat de situatie aan de Zuiderweg zal worden bekeken als er wordt gebouwd op het oude terrein van gemeentewerken. Bij interuptie geeft de ChristenUnie aan dat het ons gaat om het beloofde overleg met de Provincie Groningen. Duidelijke beantwoording hierop blijft uit.

Archief > 2011 > december