Wegwijzers worden door Trio-bedrijven gefabriceerd.

trio-logo-vrijdag 08 mei 2009 08:00

Voorstel van de ChristenUnie compleet uitgevoerd! De ChristenUnie heeft eind januari een werkbezoek gebracht aan Trio-bedrijven in Sappemeer. Dit werkvoorzieningschap waarin de gemeenten Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Haren samenwerken heeft de belangstelling van de ChristenUnie omdat ze mensen die geen regulier werk aankunnen een zinvolle dagbesteding geeft.

Bij het werkbezoek viel op hoe trots de mensen zijn op hun werk en hoe blij ze zijn met belangstelling van anderen. In het gesprek met de directie werd ook gesproken over de problemen die Trio-bedrijven heeft. Een daarvan was de terugloop van de afdeling metaal doordat er minder vraag was bij de afnemers. De ChristenUnie heeft dit goed onthouden en gekeken naar mogelijke oplossingen.

Die oplossing hebben we als fractie gevonden door voor te stellen om Trio-bedrijven de wegwijsbordjes voor de gemeente Slochteren te laten fabriceren. Naar ons idee maken we zo werk van werk en zijn we goed voorbereid op G50. Met 50 jaar Slochter gas en alle activiteiten hopen we natuurlijk ook op veel belangstelling. Dat kan het toerisme een mooie impuls geven. [De brief aan het college vindt u in het gekoppelde document onderaan dit bericht.]

Bij de behandeling van de jaarrekening hebben we gehoord dat de eerder beloofde wegwijsbordjes inderdaad bij Trio-bedrijven worden gemaakt. De ChristenUnie is er om meerdere redenen ontzettend blij mee!

TitelBestandsgrootteMIME-type
20-02-2009 Raad (26 februari) Vragen over bewegwijzering en plattegronden..doc59,2 kBapplication/pdfdownload
Werkbezoek

Archief > 2009 > mei