Duiding.

dinsdag 16 maart 2010 08:30

Week 11.

Dinsdag 16 maart 2010.

De meivakantie lijkt nog ver weg, maar komt toch steeds dichterbij. Tijd om eens na te gaan denken over een bezoek aan Ierland. Dit keer ook richting Ulster. Noord Ierland heeft namelijk een prachtige natuur en schitterende steden. Belfast en Derry zijn een nieuw bezoek meer dan waard. Een groot deel van de vakantiepret begint natuurlijk met het voorbereiden van de reis. Neuzen op Internet en de bekende boekjes van Globetrotter en de ANWB.

Ondertussen hebben we natuurlijk ook de verder voorbereiding van de coalitiebespreking. Na de eerste openbare sessie krijgen we nu het vervolg. De lijn van de ChristenUnie is helder neergezet. Het zit nu vast op de uitwerking. Dat vraagt tijd en zorgvuldigheid, want ook deze periode willen we graag een stevige inbreng. We zijn al de stabiele factor genoemd. Die rol past bij ons en we willen die dan ook graag vervullen.

Maandag 15 maart 2010.

Vanavond zijn we voor het eerst na de installatie van de nieuwe raad met elkaar in gesprek over de uitslag en de gevolgen die dit zou moeten hebben voor de nieuwe collegeperiode. Erg verrassend was het allemaal niet. En om nou te zeggen dat we een boek dicht hebben gedaan en aan een nieuw zijn begonnen? Wat dat betreft lijken we met hetzelfde stel kaarten te gaan spelen. De ChristenUnie heeft duidelijk weergegeven waar we staan en wat voor ons werkbare combinaties zijn. Ook de belangrijke punten die we terug willen zien in een collegeprogramma hebben we opgesomd. Dat zijn er behoorlijk wat. De praktijk heeft uitgewezen dat we een erg groot deel van ons programma hebben uitgevoerd in de voorgaande periode. Tijd om dat, ondanks economisch zwaar weer, verder door te zetten. De ChristenUnie pleit voor voortzetting van de huidige coalitie. Die heeft namelijk het vertrouwen van een groot deel van de Slochter bevolking. Bovendien is het getalsmatig de meest stevige coalitie, en ook voor ons belangrijk de meest geloofwaardige op een groot aantal beleidsterreinen en projecten. Voor een goed en daadkrachtig bestuur is dat niet onbelangrijk. CDA en GroenLink/D66 hebben aangegeven een positief kritisch geluid te laten horen. Waarbij opgemerkt moet worden dat GroenLinks/D66 door de informateur van de PvdA nadrukkelijk is uitgenodigd tot gesprek.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht