Keuzes maken.

keuzemaandag 06 oktober 2008 08:30

Week 41 per dag.

Niels Joostens

Donderdag 9 oktober 2008.

De raadscommissies BMR en LWZ vergaderen vanavond en hebben beiden een leuk programma. Bij de eerste vergadering is er gebak. Dit omdat er concreet de eerste stappen in Meerstad worden gezet. De zogenaamde ijsbaanlocatie in Lageland wordt namelijk besproken. Die planologische bestemmingsplanswijziging vindt nog plaats onder de oude wet op de ruimtelijke ordening. Er zijn wel zienswijzen ingedient. Onder andere van een veehouder die denkt nadeel te ondervinden van de plannen. Namens de ChristenUnie stelt Gerrit terecht vragen over de hinderwetcirkels op de kaart die wel erg eivormig zijn uitgevallen. Het antwoord blijft een beetje schimmig omdat ik binnen van een expert weer een ander geluid hoor dan van de expert binnen. Wat wel telt is dat het college in gesprek is om er op een goede manier uit te komen. Dat vinden we belangrijk, en een stuk effectiever dan het voeren van een mogelijk welles-nietes spelletje laat staan van een gang naar de rechter. De ChristenUnie heeft alle vertrouwen in het college en de goede wil van de betrokken ondernemer die zich in zijn inspraakreactie een goed verhaal heeft.

Woensdag 8 oktober 2008.

Opnieuw naar Utrecht, echt helemaal gewend ben ik nog niet maar het blijft leuk om hier praktisch en theoretisch met geografische onderwerpen aan het werk te zijn. Mijn ingestuurde eerste versie van het essay is gelukkig goed en heeft maar een paar kleine aanpassingen nodig. Ik mag nog even sleutelen aan de structuur. Nu is dat sowieso een belangrijk aandachtspunt want ik heb wel vaker de neiging om overal door te grasduinen en daar dan gedeelten van mee te nemen. Ik moet daar scherper keuzes in maken. Gelukkig gaat het steeds beter. Bij de behandeling van de begroting in de commissie financiën heb ik dat al toegepast. Zo is er bij de raadsbehandeling voor de ChristenUnie nog voldoende gras over.

Dinsdag 7 oktober 2008.

Vanavond hebben we de stukken voor de commissies vabn komende donderdag doorgenomen. Goed dat iedereen daarin ook weer zijn eigen punten inbrengt en ook kennis heeft van bepaalde onderdelen. Zo kunnen we snel door de stukken en hebben  we tijd om ons ook te richten op de stukken die we vanuit "Amersfoort" hebben gekregen. Binnenkort gaan we verder praten over de mogelijkheden die er zijn voor de Slochter ChristenUnie. Komende donderdag zal ik ingaan op de agendapunten die zijn behandeld. Zo hebt u een beetje een beeld van de algemene discussie en onze inbreng daarin.

Maandag 6 oktober 2008.

Live is all about choices. We maken ze dan ook regelmatig, soms zonder er bij na te denken. Keuzes in de politiek zijn niet zomaar te maken, want een ogenschijnlijk kleine verandering kan grote gevolgen hebben. Toch lijkt het vaak alsof we met het grootste gemak van de wereld door de agendapunten vliegen. Soms moet ik ook eerlijk bekennen dat ik de gevolgen van een keuze niet helemaal kan overzien. Toch worden die keuzes wel eens van je gevraagd, Ik weet me dan gesteund door het mandaat dat we van de kiezers hebben gekregen. Ze vertrouwen erop dat de keuzes die je maakt goed zijn voor de langere termijn. Politiek lijkt nu nog te vaak te gaan om het man-bijt-hond nieuws. Maar dat komt gelet op het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer helaas zelfs in de beste kringen voor.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht