Nieuwsbrief december 2005

Verkiezingsspecial

december 2005
Geachte leden;

Namens het bestuur willen we graag de volgende zaken onder uw aandacht brengen.

Gemeenteraadsverkiezingen 7 maart 2006

De meeste van u zullen wel weten dat er op die dag in veel gemeenten in Nederland weer verkiezingen zullen worden gehouden. Ook in de gemeente Slochteren zullen op deze dag de nieuwe leden voor de gemeenteraad van Slochteren worden verkozen. Ook de ChristenUnie zal aan deze verkiezingen deelnemen.De voorbereidingen hiervoor zij al in volle gang. Hierna kunt u lezen wat er allemaal al is geregeld.

Vaststelling kandidatenlijst:

Op de ledenvergadering van 8 november is door de aanwezige leden gestemd over de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006. De aanwezige leden stemden in met de lijst die door het bestuur was voorgesteld. De selectiecommissie had een andere volgorde voorgesteld. Op de vergadering is het standpunt van het bestuur uitgelegd en de selectiecommissie heeft haar eigen standpunt uitgelegd.

De kandidaat die op plaats 4 van de kandidatenlijst was verkozen, kon zich absoluut niet vinden in de wijze zoals het bestuur hiermee was omgegaan. Hij aanvaarde niet de positie die hem door stemming op de ledenvergadering was toegewezen. Na overleg besloot hij zich definitief terug te trekken van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006.

Het bestuur besloot de plaatsen 5 t/m 14 één positie op te schuiven. De definitieve kandidatenlijst werd door het bestuur vastgesteld met 13 kandidaten.

De kandidatenlijst ziet er nu als volgt uit:
  1. J.J.Boersma
  2. G.Hooikammer
  3. N.Joostens
  4. E.J. van der Laan
  5. J.J. Berends
  6. P. Roggema
  7. E.J. de Haan
  8. J.H. Brouwer
  9. F.J. Folkerts
  10. H.Doedens
  11. A. Huizinga
  12. A.F. Jansma van Til
  13. H. Kruizenga

De volledige kandidatenlijst staat ook vermeld op de website van de ChristenUnie Slochteren. www.slochteren.christenunie.nl

Vaststelling verkiezingsprogramma.

Op de ledenvergadering van 8 november werd ook het verkiezingsprogramma besproken. Dhr J.J. Boersma gaf in het kort aan hoe dit tot stand is gekomen. Van het landelijk bureau kregen we het handschrift met de titel van ik naar samen. Hierin kwam naar voren dat de ChristenUnie inzet op de kwaliteit van relaties en op samenwerking, tussen mensen in een buurt, tussen organisaties en tussen burger en overheid. Met dit verkiezingsprogramma voor de gemeente Slochteren is geprobeerd om hier op in te spelen. De ChristenUnie gaat de verkiezingen in met de slogan “Voor elkaar”. Laten we er dan ook met elkaar voor gaan zodat de propagandacommissie het niet allemaal alleen behoeft te doen. Wilt u het definitieve verkiezingsprogramma lezen dan is dit te vinden op www.slochteren.christenunie.nl

Propagandacommissie.

Zoals gezegd zal de propagandacommissie het voortouw nemen in de campagne. Op de ledenvergadering van 8 november heeft dhr. N. Joostens al een presentatie gehouden over de campagne. Hij blikte eerst terug hoe het vier jaar geleden is gegaan. Verder werd er even gekeken naar de politieke verhoudingen in de gemeenteraad van Slochteren. Van belang is ook om de eigen achterban bij de verkiezingen te betrekken. Daarnaast is het van belang om te kijken waar nog stemmen te winnen zijn. Al met al genoeg stof om mee aan het werk te kunnen.

Bijdrage voor propagandawerk.

Om campagne te voeren is van belang dat er voldoende geld aanwezig is. Als bestuur hebben we besloten om geen rondgang door de gemeente te houden. Wel willen we u vragen of u een vrijwillige bijdrage wilt leveren voor de verkiezingen. Dit alles om het Christelijk geluid van de ChristenUnie nog duidelijker te laten klinken.

Het rekeningnummer is 0640241 kiesvereniging ChristenUnie Slochteren Slochtermeenteweg 3 9624 PA Luddeweer betaling bijdrage verkiezingsfonds.

Namens het bestuur hopen wij u voldoende te hebben geïnformeerd.

Archief > 2005 > december