Jij hebt het voor het kiezen.

kiezenvrijdag 14 maart 2014 16:00

Je kent de ChristenUnie als een betrouwbare en serieuze partij. Niet zonder reden worden ChristenUnie raadsleden steeds geschoold. Zo blijven we op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en houden we elkaar scherp. Het eerlijke verhaal, zonder dat we het nodig vinden dat we dat steeds te benadrukken.

De afgelopen vier jaar waren voor de gemeenten in Nederland niet makkelijk. Een rijksoverheid met de hand op de knip, extra taken naar de gemeenten zonder het geld dat er bij hoort. De reactie van veel gemeenten was het verhogen van de lokale lasten. De ChristenUnie heeft er voor gezorgd dat het gezonde financiële beleid werd voortgezet. Slochteren hoort bij de top 5 Groninger gemeenten met lage lasten. De lasten gingen niet omhoog maar daalden zelfs.

Lage lasten niet de rekening bij de burgers leggen.

Scholen kwamen de afgelopen anderhalf jaar volop in de aandacht. Kleine scholen en hun leerlingen leken ineens het kind van de rekening te worden. De ChristenUnie heeft zich volop ingezet om de kleine scholen te ondersteunen. Daarbij kregen we niet de steun van Gemeentebelangen, PvdA en de VVD. Gelukkig lijken de kleine scholen nu eerst met rust te worden gelaten. Vind jij kiezen voor de school die past bij jou kind ook belangrijk? Gun dan je stem aan de ChristenUnie.

Kleine scholen hebben bewezen bestaansrecht. Wij gaan voor leefbare dorpen.

De ChristenUnie komt op voor mensen met een laag inkomen. Mensen die voor een doel hebben gespaard hoeven dat door onze inzet niet eerst op te maken. Spaarzaamheid moet je belonen en niet bestraffen. Zo bieden we gezinnen in de knel ruimte en meer mogelijkheden.

Vermeerder je Euro door slim om te gaan met subsidies.

Goed gebruik maken van subsidiemogelijkheden. Jan Jakob Boersma wist  als verantwoordelijk wethouder de provinciale, landelijke en vooral Europese subsidieposten goed aan te boren. Dat gaf mogelijkheden aan dorpshuizen, verenigingen en instellingen om veel meer te kunnen besteden. Duurzaamheid blijft bij ons niet bij mooie woorden. We maken er echt werk van.

Verkiezingen

Archief > 2014 > maart