Raad unaniem over motie fietspad Borgsloot.

borgslootwoensdag 10 juli 2013 13:00

De gemeente Slochteren vraagt buurgemeente Groningen om op korte termijn het fietspad langs de Borgsloot door te trekken. Een motie van Gemeentebelangen Slochteren, op voorspraak van de ChristenUnie, met die strekking is door gemeenteraad en college van B en W unaniem aangenomen.

Het fietspad stopt op de plaats waar Slochteren overgaat in de gemeente Groningen. Het probleem bestaat al jaren maar duldt volgens de Slochter raad niet nog langer uitstel. Zeker niet nu de weg langs het Slochterdiep en daarmee de doorgaande route naar de stad Groningen, blijft bestaan.

Er is al jaren een gevaarlijke situatie bij de overgang van het fietspad langs de Borgsloot, naar de rijbaan op het grondgebied van de gemeente Groningen. "Groningen is bezig met allerlei infrastructurele werken en aanpassingen om de verkeersveiligheid in de stad te vergroten", aldus de steller van de motie.

Eerder heeft de ChristenUnie al aandacht gevraagd voor de onveilige situatie. Na gereedkomen van een vrijliggend fietspad langs het Slochterdiel en later langs de Driebondsweg is het grootste deel van de route stukken veiliger geworden. Alleen het laatste stukje ontbreekt nog. (Lees eerder bericht GR Meerstad)

In de media

Archief > 2013 > juli