ChristenUnie vraagt aandacht voor OV

Campagne met de bus headerwoensdag 13 februari 2013 11:00

De fractie van de ChristenUnie in de Slochter gemeenteraad heeft bij het college aandacht gevraagd voor de versobering van de busdiensten in de gemeente Slochteren.

In de commissie Leren, Werken en Zorgen, donderdagavond jl., stelde raadslid Niels Joostens van de ChristenUnie de busdiensten aan de orde: ”De busdiensten in onze regio zijn behoorlijk uitgekleed en dan met name de busdiensten naar Groningen en Appingedam-Delfzijl. Wij vinden goed openbaar vervoer van belang voor onze inwoners”.

Wethouder Gea Huizing zegde toe het pleidooi van de ChristenUnie mee te nemen in het regionaal overleg met het Openbaar Vervoerbureau.

”Maar we moeten ook er kennen dat het aantal reizigers buiten de spitsuren afneemt”, aldus de wethouder. De proef met de busdienst Schildwolde-Hoogezand is gestopt meldde de wethouder nog. ”Het was een pilot voor twee jaar, maar we hebben moeten constateren dat er te weinig mensen gebruik van maakten: 1,3 per rit in plaats van 3. Er kan nog wel naar Hoogezand met de bus worden gereisd, maar dan moet men wel overstappen in Kolham”.

Verkeer & Vervoer

Archief > 2013 > februari