De laatste bus naar Slochteren.

busjevrijdag 01 februari 2013 10:00

De titel van een boek dat de burgemeester een paar weken geleden in ontvangst mocht nemen, maar ook één van de redenen voor de ChristenUnie om vragen te stellen.

Die laatste bus naar Slochteren vertrekt namelijk een uur eerder nu de nieuwe dienstregeling in het leven is geroepen. Dat staat niet op zichzelf maar is een vervolg op steeds verdere verslechtering van het openbaar vervoer in onze gemeente. De ChristenUnie wil dat het gemeentebestuur in overleg treedt met de provincie Groningen en het OV Bureau Groningen-Drenthe.

Goed openbaar vervoer is belangrijk voor de leefbaarheid en de bereikbaarheid van voorzieningen. Maar ook de aantrekkelijkheid van de gemeente is gebaat bij goede en directe verbindingen.

Een van de lijnen die helemaal is wegbezuinigd is lijn 278 tussen Siddeburen en Hoogezand-Sappemeer. Nu inwoners van de gemeente Slochteren voor veel zaken op gebied van Werk & Inkomen afhankelijk zijn van diensten in Hoogezand geen verbetering.

De wethouder zegde toe het probleem aan te kaarten en gaf als verklaring voor het schrappen van lijn 278 dat het gebruik daarvan te klein is gebleken. Als alternatief noemde zij een verbinding via Kolham. Hoe dat alternatief er uit ziet werd er niet bij gezegd, want op geen enkele reisplanner is dit alternatief aangegeven. Wordt dus vervolgd.

Archief > 2013 > februari