Jong en ouder, ook dat is van IK naar SAMEN

Discussie.zaterdag 04 maart 2006 16:25

De ChristenUnie in Slochteren staat niet stil. Geen wonder we hebben de jongste lijst en zijn de enige partij met een serieuze jeugdafdeling. Jong en oud zet zich in om de verkiezingen voor de ChristenUnie tot een succes te maken.

Je zou maar gevraagd zijn om mee te doen met de campagne van de ChristenUnie! Dan heb je in ieder geval een afdeling jongeren tot je beschikking die niet te beroerd is om de handen uit de mouwen te steken. Een fantastisch team. Wie nog durft beweren dat de ChristenUnie een club is voor grijze heren in zwarte pakken komt bedrogen uit. Steeds meer jongeren zien de politiek van de ChristenUnie wel zitten. De jongerenafdeling PerspectieF organiseerde in aanloop naar de verkiezingen afgelopen vrijdagavond een debat tussen Jan Jakob Boersma en Fre Bos. Een avond met een goede opkomst, leuke stellingen en en zeer geslaagd stukje cabaret van Double G. De CDA jongeren Klaas Koers, Janny Bolhuis en Harry Dijkema zorgden voor hun kamp voor voldoende inbreng. De discussie laveerde tussen recreatie en toerisme, buslijnen en Meerstad. Maar ook de verschillen tussen CDA en ChristenUnie kwamen aan bod. Op gemeentelijk niveau zijn die er minder dan op landelijk niveau, maar er zijn duidelijk verschillen. Dat laatste werd een beetje gebagetaliseerd door de aanwezige CDA-ers. Maar een opmerking over een brede volkspartij willen zijn en ook nog christelijk zegt genoeg. Let alleen al op de volgorde. Die breedte zorgt ook voor de verwatering. Het moet gezegd worden dat Fre Bos zijn woorden prima had afgestemd op het te verwachten publiek, en daarmee had hij toch wel enig succes. Voor Jan Jakob was het toch meer een thuiswedstrijd. Ook al kent hij de kerkjeugd van Schildwolde niet persoonlijk. De kerkelijke achtergrond is hem niet vreemd. Vaak werd er in de discussie ook verwezen naar landelijk beleid. Tegenstellingen komen zo toch wat scherper naar voren. De stellingen waren afwisselend genoeg, maar lokten toch niet altijd discussie met de zaal uit. Kortom net het echte Lagerhuis. Het was leuk om te merken dat jongeren en ouderen nogal verschillen van mening als het gaat om genieten van je vrije tijd. Niks geen fietspaden door mooie groene velden. Trapveldjes, skatebanen en trimstroken! Succesnummer was het optreden van Double G ook wel bekend als de gebroeders Geertsema. Op een fantastiche manier brachten ze het nieuws op regionaal, national en internationaal niveau. Zo moet je het niet hebben van gemeentebier, minister Piet Hein Donner met zijn rap, de gevaren van het wonen op Denemarken, de reebus en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom een prima avond. Vooral omdat we mochten beginnen en eindigen met Hem die alle lof en eer toekomt in heel ons leven. En ook de basis waarop we politiek aan het werk mogen gaan. Op weg naar de grote toekomst.

De zaterdag stond in het teken van campagne voeren in Siddeburen, we schonken koffie en presenteerden ons. Het weer werkte anders dan de week er voor prima mee. Droog en af en toe flink wat zon! De gesprekken die we hadden waren goed. Voor sommigen kwam de optie om op de ChristenUnie te stemmen weer een stap dichterbij. Zelfs de concurrentie kwam even op de koffie. Een aantal gezellige uurtjes in het centrum van Siddeburen is dan ook prima uit te houden. En dan nu op naar de dinsdag ik heb er vertrouwen in. En met uw steun en stem gaat het helemaal goed komen. Stem 7 maart voor elkaar! Stem op de ChristenUnie.
Campagne

Archief > 2006 > maart