Werken aan relaties. Programma vastgesteld.

Voor Elkaar Kloof (liggend)zaterdag 12 november 2005 12:00

Op de ledenvergadering van de ChristenUnie is het programma voor de raadsverkiezingen van 7 maart 2006 vastgesteld. De ChristenUnie gaat de verkiezingen in met het programma: 'Van IK naar SAMEN'

In de visie van de ChristenUnie komt duidelijk naar voren waar we als partij in de gemeente Slochteren aan willen werken.Namelijk het samenleven met elkaar. Steeds meer lijkt het erop dat je in de samenleving vooral eerst goed moet denken om jezelf en dan pas aan een ander. De ChristenUnie wil juist inzetten op relaties. Dat appél is niet nieuw bij haar 5 jarig bestaan heeft de ChristenUnie daar ook al op ingezet. De rijkskoverheid legt ook als het gaat om zorgen steeds meer taken bij lagere overheden neer. Denk bijvoorbeeld aan de uitvoering van de Wet Werk en bijstand (WWB) en de Wet Maatschappelijke ondersteuning (WMO). Naar het idee van de ChristenUnie is dat niet verkeerd. Maar het geeft ons nu wel vaak de indruk dat het probleem over de schutting de samenleving in wordt geworpen. Juist de ChristenUnie kan het verschil gaan maken als het gaat om deze onderwerpen. Werken aan relaties is voor de ChristenUnie niet alleen een mooie verkiezingsbelofte, snel uitgesproken en even snel weer vergeten. Het raakt ons namelijk in de achilleshiel. Het goed omgaan met elkaar het opkomen voor Gods Schepping en met de mensen die Hij op de aarde een taak heeft gegeven is ons bestaanrecht. Benieuwd naar de onderwerpen die de ChristenUnie belangrijk vindt? Lees dan ons verkiezingsprogramma.  De ChristenUnie ook voor u! CU @ 7 maart!

Achtergronden
Campagne