Nieuwsbrief mei 2005

zaterdag 21 mei 2005 13:30

De eerste digitale nieuwsbrief.

21 mei 2005
Geachte leden;

Als bestuur willen we graag de volgende zaken onder uw aandacht brengen:

Referendum.

Zoals u wellicht weet mogen we 1 juni naar de stembus. Dit is niet voor een gewone verkiezing, maar via een referendum wordt onze mening gevraagd voor het verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa. De regering is druk bezig om ons er van te overtuigen dat we voor moeten stemmen. Het landelijk bureau van de ChristenUnie is tegen.
Dit wordt o.a. verwoord in de folder Europa oké, deze Grondwet: Nee. Als bestuur vinden we het moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven, omdat wij hierin niet voldoende inzicht hebben. In het Nederlands Dagblad kunt u de discussie volgen via allerlei artikelen en de ingezonden stukken. Verder willen we verwijzen naar de website van de ChristenUnie van de gemeente Slochteren. Mocht u toch nog meer willen weten, of er met het bestuur over praten dan is dit altijd mogelijk door contact op te nemen met één van de bestuursleden.
Wij wensen u veel wijsheid om 1 juni een keuze te maken.

Aanstelling selectiecommissie:

In maart 2006 hebben we weer gemeenteraadsverkiezingen. Aan deze verkiezingen hoopt het ChristenUnie ook weer deel te nemen. Hiervoor zijn mensen nodig die op de kandidatenlijst kunnen staan. Om dit allemaal voor te bereiden is er een selectiecommissie ingesteld door het bestuur. De leden van onze vereniging die zitting hebben genomen in deze commissie zijn: dhr J.D. Bos, dhr. J. Roggema en dhr W.K. Dikkema.

Archief GPV.

In opdracht van het bestuur, heeft dhr. J.J.E. Doornbosch de bescheiden van het GPV uitgezocht en er een overzichtelijk archief van gemaakt. Hierbij kwam hij tot de conclusie dat het archief niet compleet was. Uit de periode 1983 tot en met 1992 ontbreken de notulen van de leden- als bestuursvergaderingen. Ook missen van 1996 de notulen. De vraag van het bestuur is nu aan de leden of zij ook weten waar deze bescheiden zijn of wie ze eventueel nog in zijn of haar bezit heeft. Misschien kunnen we het archief alsnog compleet maken.

Website ChristenUnie.

In deze tijd waar we heel veel informatie kunnen krijgen van het Internet, heeft de ChristenUnie Slochteren ook een website geopend. U kunt ons vinden op www.slochteren.christenunie.nl. Het is zeker de moeite waard om hier eens te kijken en zo een indruk te krijgen van de ChristenUnie Slochteren. Onze webmaster die dit allemaal voor elkaar gemaakt heeft is dhr. N.Joostens. Mocht u opmerkingen hebben of vragen dan wil hij dit graag van u horen.

Namens het bestuur ChristenUnie Slochteren.

Archief > 2005 > mei