Ook Slochteren was aanwezig op het ChristenUnie congres.

Topbanner congres_2008_zaalzaterdag 03 oktober 2009 21:30

Inspirerend, gezellig en goed voor de contacten. De sfeer op het ChristenUnie congres in Zwolle zat er vanaf het begin al goed in. Een bomvolle zaal en voor de thuisblijvers een directe verbinding op het Internet waarop de plenaire besprekingen rechtstreeks werden uitgezonden.

De ChristenUnie staat er helemaal voor en neemt haar verantwoordelijkheid. Juist als coalitiepartner. We zijn stabiel en we zijn betrokken. Een mooie slogan en ook erg goed passend bij wat we willen zijn. Een partij die zich richt op de samenleving en niet met elke nieuwe politieke modewind meewaait. Die van oudsher bekende houding willen we ook nu uitstralen. Niet bij de pakken neerzitten, mee op de stroom van vals sentiment en goedkope retoriek. Juist kijken naar je eigen rol en anderen wijzen op hun verantwoordelijkheid.

Een oppositierol neerzetten in een tijd van economische teruggang is natuurlijk makkelijk. De bemoedigende speech van Arie Slob was naast kritisch ook bevlogen en gemeend. Goede woorden voor de minister president, voor het ambt dat hij heeft en ook de oproep om hem in gebed te steunen.

De verschillende resoluties zijn na behandeling in stemming gebracht. Van een aantal was dat niet nodig omdat er na toezeggingen van het bestuur voldoende vertrouwen was op een goede afloop.

Bij de wel in stemming gebrachte resoluties heeft het lokale bestuur uit Slochteren ervoor gekozen om de lijn van het partijbestuur te steunen. De reden daarvoor lag vooral op het punt van zuiverheid, en het past inderdaad niet om de regels tijdens het spel te wijzigen.  Binnenkort leest u in de nieuwsbrief meer over het bezochte congres. Voor de speeches van zowel fractievoorzitter Arie Slob als vice-premier André Rouvoet verwijzen we naar de landelijke site. (Links bij de namen gaan naar de speeches.)

Congres
Partij