Siddeburen op weg van groeibriljant naar kroonjuweel.

siddeburen-visievrijdag 11 september 2009 16:30

De visie voor Siddeburen is na eerdere behandeling in de commissie BMR opnieuw besproken. Eerder dit jaar was de versie ter inspraak gelegd. Daarbij hebben ook de leden van de commissie de gelegenheid gehad om hun ideeën naar voren te brengen.

De periode van ter visie ligging is inmiddels geweest. Het voorstel is grotendeels gehandhaafd, op wat kleine wijzigingen na. Die hebben als gevolg van een ingediende zienswijze alsnog een plekje gekregen in de uiteindelijke visie. De ChristenUnie heeft net als de andere fracties ingestemd met deze ambitieuse visie. Eerder dit jaar hadden we er als fractie al uitgebreider bij stilgestaan.

ChristenUnie wethouder Jan Jakob Boersma -die als portefeuillehouder verantwoordelijk is voor de uitvoering van projecten in Siddeburen en namens het gemeentebestuur het proces heeft meegemaakt- roemde daarbij ook bij deze vergadering terecht de goede samenwerking met verschillende vertegenwoordigers van het dorp. De doelstelling van de dorpsvereniging om van Siddeburen een kroonjuweel te maken kan met deze visie prima lukken. Daarvoor zijn te zijner tijd vast verschillende marktpartijen toe bereid. En de gemeente heeft laten zien hen graag ter wille te zijn.

Commissie

Archief > 2009 > september