Nieuwsbrief mei 2009

Eurovlag_610zaterdag 02 mei 2009 12:00

Eerst Europa straks lokaal.
Voor de Europese verkiezingen op donderdag 4 juni van dit jaar voeren we als plaatselijke kiesvereniging geen grote campagne, maar we roepen u wel op om te gaan stemmen om zo ook het ChristenUnie geluid in het Europees Parlement te kunnen blijven laten klinken.

We beseffen dat het Europees Parlement toch een beetje een "ver van mijn bed show" is, maar daarom is het werk dat daar door de ChristenUnie vertegenwoordigers gedaan wordt nog wel belangrijk.

We doen ook dit jaar weer mee met een gecombineerde lijst met de SGP.

Lijsttrekker van deze gezamenlijke lijst is Peter van Dalen van de ChristenUnie.

Op http://www.christenunie.nl/nl/ep2009 kunt u meer informatie vinden over de campagne en werkzaamheden van de ChristenUnie fractie in het Europees Parlement.

Regiotour start in Groningen.

De regiotour van de ChristenUnie zal dit keer starten in Groningen en natuurlijk bent u/jij daar van harte welkom. De avond zal worden gehouden op het Gomarus College Vondelpad 1 in Groningen. (route) Het avondprogramma ziet er als volgt uit.

20.00 Inloop

20.15 Welkom en overdenking

20.25 Optreden DOX

20.30 Presentatie van het verkiezingsprogramma en de kandidaten

20.55 muzikaal intermezzo door Jongerenkoor Dox

21.00 Het woord is aan: Esmé Wiegman

21.10 Speech lijsttrekker: Peter van Dalen

21.30 Meet & Greet: start informele borrel plus ontmoeting publiek en EP kandidaten

22:00 Einde.

Campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2010.

Het lijkt nog ver weg maar over 10 maanden  zullen de verkiezingen voor een nieuwe gemeenteraad worden gehouden. De afgelopen raadsperiode heeft de ChristenUnie veel van haar wensen en dus van haar verkiezingsprogramma kunnen realiseren. We zijn dus succesvol en hebben een gewaardeerde fractie en wethouder. Maar we kunnen het natuurlijk niet alleen. Daarom zijn we op zoek naar leden die samen met ons de boodschap van de ChristenUnie willen uitdragen. Dus heb je talent en wil je dat gebruiken om de christelijke politiek in de gemeente Slochteren te versterken? Neem dan contact op met iemand van de fractie of het bestuur. We kunnen elke hulp goed gebruiken! Zo willen we samen met de andere partijen op de Slochterjaarmarkt en de markt in Siddeburen staan. Afgelopen Koninginnedag waren we al actief in Sappemeer samen met de ChristenUnie uit Hoogezand-Sappemeer. Het was leuk om daar te staan en in contact te zijn met de inwoners. Reacties zijn erg positief, het wordt enorm gewaardeerd. Voor een foto-impressie kunt u de website van Hoogezand-Sappemeer bezoeken.

Bezoek ook onze website.

Op de website van de ChristenUnie Slochteren ( http://slochteren.christenunie.nl/ ) vindt u altijd het laatste politieke nieuws en de bijdrage van de ChristenUnie. Ook leggen we uit waarom we bepaalde standpunten hebben ingenomen en welke afwegingen we hebben gemaakt. Een regelmatig bezoek waard.

Archief > 2009 > mei