30 of 50 op je Kliko voor een verkeersveiliger Slochteren.

klikovrijdag 13 februari 2009 12:00

Het is de ChristenUnie fractie opnieuw gelukt één van de ideeën bij de algemene beschouwingen te verwezenlijken. Er komen stickers voor de kliko's waarop duidelijk wordt gemaakt waar een 30 en 50 kilometerregime geldt.

Het idee om stickers te introduceren is een direct vervolg op de aandacht die de ChristenUnie heeft gevraagd voor de verkeersveiligheid van zwakkere weggebruikers, met name rondom scholen. Het eerdere succes was het plaatsen van Juliemeubilair, schoolzones en het instellen van eenrichtingsverkeer bij OBS "De Springplank" in Siddeburen. Een mooi resultaat waar we als fractie samen met de scholen erg blij mee zijn. Binnenkort krijgt u de stickers met de post.

Bij de uitwerking van de enquête en de concretisering van de plannen heeft ook de lokale afdeling van Veilig Verkeer Nederland "De Woldstreek" een belangrijke rol gespeeld. In het voortraject hebben zij gekeken naar mogelijke oplossingen. Ook bekijken en evalueren ze samen met ambtenaren op het gemeentehuis de verkeerssituatie rond de scholen op regelmatige basis.

Archief > 2009 > februari