Een socialer beleid.....mag het ietsje meer zijn?

Bijstand.jpgvrijdag 05 december 2008 18:00

In het voorjaar hebben we het actieprogramma "Een polsstok om te springen" in de commissie Leren, Werken en Zorgen behandelt.

Daarmee werd de door onder andere de ChristenUnie sterk gewenste impuls aan een verbeterd minimabeleid gestart. Hierin zijn de door de ChristenUnie benoemde aandachtspunten volledig meegenomen. Toch vinden we het nu nog teveel een notitie met voornamelijk oog voor voorzieningen. Die geldelijke middelen zijn belangrijk. Maar daarmee zijn we er volgens de ChristenUnie nog niet helemaal. Ook het participatiebeleid en insteken op beroepsonderwijs en scholing moeten aandacht krijgen. De polsstok moet ook het doel krijgen waarvoor het dient, namelijk over de bijstand kunnen raken. Niet altijd in de vorm van betaalde arbeid, maar bijvoorbeeld ook als vrijwilliger. Op die manier snijdt het mes aan twee kanten. Het doet dan ook meer recht aan het eerder besproken actieprogramma.

Raadsvoorstel verbreding minimabeleid103,9 kBapplication/pdfdownload
Commissie