ChristenUnie verzoek over het CWI overgenomen.

cwivrijdag 14 november 2008 15:00

Bij de behandeling van de BURAP II heeft de ChristenUnie haar bezorgdheid geuit over de aangekondigde sluiting van het regiokantoor van het CWI in Hoogezand. Daarmee gaat de dienstverlening in de regio er op achteruit. De ChristenUnie heeft dan ook gevraagd om de motie die in Hoogezand-Sappemeer unaniem is overgenomen te ondersteunen.

Het college heeft de brief die vanuit de gemeente Hoogezand-Sappemeer is binnengekomen van een positief advies voorzien. In de commissie Leren, Werken en Zorgen van afgelopen donderdag 13 november is de motie aan de commissieleden voorgelegd. Ook in Slochteren is de motie unaniem ondersteund.

Waarom is de ChristenUnie bezorgd over de aangekondigde sluiting?

• Het CWI/UWV vervult een belangrijke rol voor mensen die moeten leven van een minimum inkomen. Daar hoort maatwerk bij.
  • Een kantoor in de regio dat gemakkelijk te bereiken is hoort daar wat ons betreft bij. Voorstellen om op 1,5 uur reizen van de cliënten te zitten vinden we haaks staan op de centrumfunctie.
  • Er is eerder ingezet op een goede ketensamenwerking en een één loketgedachte. Door de aangekondigde sluiting zal dit allemaal weer teniet worden gedaan.

Het college zal het verzoek van de raad nu verder uitwerken en in samenwerking met Hoogezand-Sappemeer komen met een plan om sluiting te voorkomen. De ChristenUnie zal dit zowel in Slochteren als Hoogezand -via onze collega-fractie- op de voet volgen.

Raadsvoorstel voorgenomen sluiting CWI UWV38,8 kBapplication/pdfdownload
Commissie