Inspiratie opdoen en nieuwe spirit krijgen.

uitsnede 0964 Rogier open dagzaterdag 27 september 2008 19:45

Vandaag was ik aanwezig op de inspiratiedag van de ChristenUnie Kaderschool in Nijkerk. Gezellig met de fractie uit Hoogezand al vroeg op stap. Het schijnt zo te zijn dat Noorderlingen altijd op tijd zijn bij dit soort evenementen. We voldoen weer prima aan de verwachting en zijn ruim voor aanvang aanwezig.

Na de opening volgt een inspirerende speech van dominee Ron van der Spoel. Hij verwijst naar David. Door niet te luisteren en te vertrouwen op God raakt hij uit koers. De macht is hem teveel gaan beïnvloeden. Voor politici van nu kan hetzelfde gevaar op de loer liggen. ChristenUnie politici moeten de samenleving dienen en niet willen heersen. Daarom is het goed om steeds weer terug te grijpen op de bron. Politiek bij een open bijbel.
Daarna volgen de deelsessies. Ik heb gekozen voor permanente campagne en strategische keuzes voor de website. Bij de eerste deelsessie horen we goede tips uit andere plaatsen en maken we in groepjes een actieplan. We hebben binnen een kwartiertje al een goed uitvoerbaar plan klaar. Het gaat lekker snel als je een handig stappenplan hebt. In de fractie maar eens bespreken wat wij hier mee kunnen doen. Na de lunch volgt de tweede ronde. Ik volg ga kijken naar de mogelijkheden van de website. Er zijn nuttige tips. Die vooral in aanloop naar de verkiezingen een kritische blik op de website noodzakelijk maken.
Na de workshops volgt de klapper van vandaag. De kinderen hebben bij het kinderprogramma een toneelstuk ingestudeerd. Ze spelen het erg knap en je kunt zien dat ze het leuk vinden. En last but not least de afsluiting met André Rouvoet. Hij neemt de week met ons door en geeft aan elke week weer verwonderd te zijn over de mogelijkheden van christelijke politiek in Nederland. Ik heb weer nieuwe spirit gekregen om door te gaan.

Partij

Archief > 2008 > september