De slag is gewonnen.

IMG_7330zaterdag 20 september 2008 17:15

Het was sportief, gezellig, informatief en erg succesvol. Samen aan de slag om te weten wat er bij de jongeren in Slochteren speelt. Want het is belangrijk te praten met en niet te praten over.

Terwijl ik dit bericht plaats volg ik ook de actualiteit. Opnieuw weer een item over probleemjongeren in de steden. Die problemen hebben we hier gelukkig niet. We hebben wel jongeren die graag mee willen praten en denken over het beleid dat hen direct aangaat. Opvallend dat er daarbij heel normale en betaalbare wensen zijn. Plekken om elkaar te ontmoeten, af en toe een feest dat ze best mee willen helpen organiseren, sport en spelvoorzieningen in de buurt. De behangrollen werden gevuld met goede ideeën en complimenten over dit evenement. De evaluatie van deze dag en de speerpunten zullen snel volgen. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat er ook een vervolg komt voor de jongeren. Daar zullen we ook plannen voor aandragen. Het dossier zal worden gevuld. Daarbij volgt ook nog een interactief reactieveld. Het dossier is te vinden op /jeugdbeleid

Speerpunt uit ons programma: De jeugd nadrukkelijk betrekken bij de uitvoering van het jeugdbeleid. Dit zal niet alleen moeten gebeuren met politieke jongerenorganisaties, maar kan ook met andere jeugdorganisaties en door jongeren actief te benaderen.

Gemeentelijke activiteiten

Archief > 2008 > september