Nieuwe gemeentelijke website vergroot dienstverlening.

nieuwe-websitevrijdag 27 juni 2008 09:00

De gemeente Slochteren heeft gisteravond een geheel vernieuwde website gelanceerd die ook door blinden en slechtzienden te gebruiken is. Wethouder Jan Jakob Boersma verrichtte hiervoor na afloop van de raadsvergadering de officiële handeling. De vormgeving is niet alleen veranderd, ook de digitale dienstverlening is uitgebreid en zal verder nog uitgebouwd worden. De informatie is nu voortaan onder vijf thema's (iconen) te vinden: wonen, werken, leven, meedoen en Slochteren. Ook de gemeentegids is nu digitaal. Het bestuursinformatiesysteem is vernieuwd met informatie over de gemeenteraad en commissies. Nieuw is onder meer dat blinden en slechtzienden alle pagina's kunnen laten voorlezen via een speciaal icoon. Inwoners kunnen via DigiD diverse informatie digitaal aanvragen, zoals een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie. Ook kan een verhuizing via de website worden doorgegeven. De gemeente is van plan om voortaan elk jaar 25 nieuwe 'producten' via de website aan te bieden.

Wethouder

Archief > 2008 > juni