Wonen op water, woonschepen in het Afwateringskanaal.

afwateringskanaalzaterdag 15 maart 2008 20:30

De ChristenUnie fractie heeft het college van burgemeester en wethouders vragen gesteld over de woonschepen in het Afwateringskanaal bij Steendam.

Gemeenten in Nederland zijn wettelijk verplicht om een woonschepenverordening te hebben. Slochteren heeft dan ook zo'n verordening die in 2001 is vasgesteld door de gemeenteraad. Op basis van die verordening is het toegestaan om woonschepen te leggen in het Afwateringskanaal in Steendam. Wel moet er daarbij aan een aantal voorwaarden worden voldaan. Er moet een steiger aanwezig zijn en ook de aansluiting op nuts voorzieningen moeten worden geregeld. Het huidige schip voldoet niet aan de verwachtingen die vooraf zijn gewekt. Ook zijn de verplicht gestelde noodzakelijke aanpassingen tot nu toe nog niet gereed. Omdat omwonenden zich zorgen maken over de verpaupering en belangrijker nog de veiligheid, hebben ze in de commissievergadering ingesproken. Na afloop is er een kort gesprek geweest. Dit is voor de ChristenUnie aanleiding om vragen te stellen. De vragen vindt u in de bijlage onder bijgevoegde documenten.

TitelBestandsgrootteMIME-type
15-03-2008 BMR Vragen nav inspraakreactie woonschepen32,9 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2008 > maart