De programmabegroting van 2007.

telraamhpwoensdag 08 november 2006 21:30

Wat is belangrijk en wat kan later. Vragen die bij de meningsvorming erg belangrijk zijn. Keuzes maak je op basis van argumenten. Daarbij is ook de financiële situatie van de gemeente een argument om rekening mee te houden.

Het vervelende van geld is dat je het maar één keer uit kunt geven en dat het op een bepaald moment gewoon op is. Vaak heb je dan nog niet alles binnen wat je eigenlijk wilde hebben. In die positie zitten we ook als gemeenteraad. We hebben een heel pakket aan wensen aan de ene kant en een beperkt budget aan de andere kant. Dat maakt dat we weinig mogelijkheden hebben om structureel grote veranderingen door te voeren. Veel kosten liggen namelijk vast en hebben te maken met het draaiend houden van de gemeentelijke organisatie en met verplichtingen die we zijn aangegaan. Het gaat dan meestal om wettelijk verplichte taken. We moeten dus keuzes maken. Daarbij hebben we als fractie in ieder geval één punt binnen weten te halen. De jeugdwerker keert weer terug. We zijn hier erg blij mee omdat dit in een behoefte voorziet. Contacten met jongeren en met de jeugdagent maakten dit duidelijk. Benieuwd hoe de ChristenUnie aankijkt tegen de programmabegroting van 2007? Lees dan verder >

Archief > 2006 > november