Nieuwsbrief september 2006

vrijdag 01 september 2006 22:35

In dit nummer onder andere de aanstaande verkiezingen voor de Tweede Kamer der Staten Generaal. De ledenvergadering en het Uniecongres

September, 2006

Geachte leden.

Namens het bestuur willen we graag de volgende zaken onder uw aandacht brengen.

Concept verkiezingsprogramma landelijke verkiezingen op 22-11-2006.

Vanuit het landelijk bureau kregen we de vraag om het concept van het verkiezingsprogram onder de aandacht te brengen van de leden. Omdat we voor de 15-09-2006 moeten reageren, hebben we besloten om via een nieuwsbrief de leden te informeren.
Een commissie onder leiding van de politiek secretaris van het bestuur, Joop Alssema, heeft intussen een mooi concept geproduceerd. Na inbreng van diverse adviseurs, waaronder de Tweede-Kamerfractie, en een redigeerslag hoopt het landelijk bestuur uiterlijk 31 augustus ons een inhoudelijk volledig uitgewerkt voorstel toe te zenden. Vanaf die datum staat het stuk ook op de site van de ChristenUnie.
Als leden hebben we tot 15-09-2006 12.00 uur de tijd om amendementen op “hoofdzaken”in te dienen per kiesvereniging bijvoorbeeld niet meer dan twee of drie. Dit allemaal omdat we vervroegde verkiezingen hebben en omdat anders het landelijk bestuur niet voldoende tijd heeft om alles voor te bereiden voor het uniecongres dat gehouden zal worden op 30-09-2006.
Op deze vergadering zullen dan de kandidatenlijst en het verkiezingsprogram worden vastgesteld.
Mochten er zaken zijn dan horen we het als plaatselijk bestuur zodat we het als kiesvereniging dan gezamenlijk kunnen inleveren.

Ledenvergadering 23-10-2006

Als bestuur willen we graag 23 oktober een ledenvergadering beleggen om de raadsleden en de wethouder de gelegenheid te geven om hun verhaal te doen over diverse zaken die spelen in de gemeente Slochteren.
Voor u als leden is het dan een uitgelezen kans om uw vragen en suggesties eens te bespreken met de raadsleden of de wethouder van de ChristenUnie.
Wij willen U ook oproepen om deze datum alvast te noteren en hopen ook op zo’n manier onze vertegenwoordigers in de raad te kunnen helpen om een goed christelijk geluid te laten horen in de gemeente Slochteren.

Schaduwfractie.

Nogmaals willen we oproepen of er misschien leden zijn die actief willen meedenken over de politiek in de gemeente Slochteren. Dit kan door deel te nemen in de schaduwfractie. Zijn er misschien leden die hiervoor iets voelen dan kunnen ze altijd informatie krijgen bij de fractie en anders bel één van de bestuursleden. Geef je op en wordt politiek betrokken om een goed christelijk geluid te laten horen in de gemeente Slochteren.

Bestuur ChristenUnie Slochteren

Archief > 2006 > september