maandag 03 juli 2006 18:45

Kom op voor de 26.000 gezichten. Stuur deze petitie.

Beste Medemens,

Het gaat niet lukken met de "oude" asielzoekers. De Minister heeft beloofd dat vóór 1 juli 2006 alle asielzoekers die onder de oude wet vallen duidelijkheid zouden hebben over hun situatie.
Nog 9.000 mensen wachten al 5 tot 10 jaar op de uitkomst van hun procedure. Zij zitten op weinig vierkante meters in een opvangcentrum te verpieteren. Ze mogen onze taal niet leren, ze mogen zich niet nuttig maken. Ze moeten leven van heel erg weinig.

De geestelijke gezondheid wordt aangetast en aanpassing wordt alleen maar moeilijker. Vrijwilligers van Vluchtelingenwerk zien dagelijks de uitwassen van slecht overheidsbeleid. De wereld wijst naar ons en vraagt zich af wat er toch gebeurd is met het land dat honderden jaren zo gastvrij en tolerant was!

En nu maakt de Staat haar belofte niet waar en moeten deze kwetsbaren nog langer wachten, nog langer in onzekerheid verblijven, nog langer niets doen. Wij willen in juli geen "Sorry" horen van de Minister voor Vreemdelingenzaken. Sorry, omdat ze de belofte niet kan houden. "Sorry asielzoekers, maar je moet toch nog even wachten. Hoe lang? Sorry, dat weet ik nog niet!"

Beste Medemens, dit is niet fatsoenlijk, zo ga je niet mensen om, dus ook niet met asielzoekers.

Investeer daarom 39 cent in fatsoen!

Print bijgaande brief aan de Minister-president, vul uw naam in en onderteken.
Hop, in een envelop en een postzegel van 39 cent d'r op.
Adres overschrijven op de envelop en versturen.

Hou deze actie levend en stuur alstublieft deze mail met aanhangsel naar zoveel mogelijk familie, vrienden en bekenden en vraag hen hetzelfde te doen als u nu doet!

Dank voor uw steun, namens

John van Halderen
Leusden

Brief voor de minister president.

Archief > 2006 > juli