Een bijna-heg-knip-motie.

heggenschaarzaterdag 05 juli 2014 12:00

De politiek in Slochteren komt, na een lange voorjaarsslaap, langzaam weer op gang. Bij gebrek aan inhoudelijke verschillen lijken alle onderwerpen onder een microscoop te worden gelegd. Blijkbaar een gevolg van veranderende rollen. Van 100% kritiekloos naar een nieuwe oppositierol valt niet elke fractie mee.

Afgelopen donderdag werd er tijdens de raadsvergadering opgemerkt dat beantwoording van de wethouder er in elk geval voor had gezorgd dat een fractie weer in dezelfde film zat. Na die opmerking vroeg ik me steeds meer af in welke slechte opname ik zelf was beland.

In een tijd waarin ouderen niet weten waar ze straks terecht kunnen voor hun dagelijkse zorg, we vanwege de decentralisaties voor de grootste verandering van gemeentelijke inzet van de afgelopen decennia staan en er een herindelingsvraagstuk ligt houdt de gemeenteraad van Slochteren zich stief twee uur voornamelijk bezig met vieze bewegwijzeringsbordjes, een niet op tijd geknipte heg en de vraag of er na een onderzoek nu wel of geen breedbandinternet in de gemeente zal liggen. Even leek het, nota bene op voorzet van de voorzitter van de raad, op een heuse heg-knip-motie aan te komen.

Blijkbaar zijn de verschillen in prioriteiten, afgezet tegen de financiële beperkingen van de gemeente, niet zo heel erg groot. Dat je als oppositiepartij je best doet om de zaak wat uit vergroten begrijp ik. Ik denk dat ik dat zelf ook gedaan zou hebben. Alhoewel; als mijn 'Haagse vrienden' verantwoordelijk zouden zijn voor een hap uit het gemeentefonds van 6 ton.

Mijn conclusie van de avond: In Slochteren mogen we ons gelukkig prijzen dat de verschillen zo klein zijn dat we ons blijkbaar met dit soort onderwerpen bezig kunnen houden.

Het werd nog een avondje ezeltje prik op gemeentebelangen. Kunt u uitleggen waarom u…, waarom doet u niet wat…, Wij zijn benieuwd naar...., Hoe ziet u.....

Nu maar hopen dat de heg er straks geschoren bij staat voor er weer een wethouder over geschoren wordt. Dan komt de inhoud er vast vanzelf.

Reacties op 'Een bijna-heg-knip-motie.'

Tallien Rietema
Geplaatst op: 08-07-2014 16:48 Quote
Geen komkommertijd voor gemeenteraad Slochteren maar heggentijd!
www.quester.pk
Geplaatst op: 10-10-2016 09:43 Quote
Quester is a Pakistan-based questioning answering website where people can ask questions and we try our best to provide them with the best answers. Anyone can ask any legit question in English or Roman Urdu and we provide answers in the same language format.
<b><a href="https://www.quester.pk/">www.quester.pk</a></b>
rolex replica
Geplaatst op: 06-02-2017 08:20 Quote
Today, every year, thousands of pieces of Lange produced <a href="http://www.web-farm.co.uk">rolex replica</a> on behalf of the highest quality gold or platinum watch 950. Fully equipped with an exclusive movement, carefully decorated and assembled by hand. Since 1994, Lange developed 54 watch <a href="http://www.toprolexsreplicauk.co.uk">replica rolex</a> factory self movement, leadership and senior watch brand in the world. <a href="http://www.rolexreplicaa.co.uk">rolex replica</a> The logo of the brand watches, such as in the general watch equipped with the first calendar display LANGE 1, with precise jumps for ZEITWERK, are Langer's representative.
Nieuw bericht