De week bekeken

Osternmaandag 17 april 2006 13:00

De afgelopen week is was voor mij persoonlijk een vreemde. De week was door een studiedag op donderdag en Goede Vrijdag twee lesdagen korter dan normaal. Maandag hebben we de ledenvergadering gehouden. We konden terugkijken op de verkiezingen en de collegeonderhandelingen. We konden uitleggen hoe de processen zijn verlopen en hebben vervolgens het vertrouwen van de leden gekregen. Inmiddels is het bestuur door het toetreden van Fred Folkerts en Eppo Doornbos ook weer op volle sterkte. Afgelopen woensdagavond was voor de ChristenUnie en voor mij persoonlijk een bijzondere. Jan Jakob Boersma mocht als wethouder worden beëdigd en ik kon vervolgens als raadslid worden geïnstalleerd. Fantastisch dat we worden beloond voor jarenlange inspanning. Jan Jakob heeft terecht gewezen op alle mensen die ons zijn voorgegaan.Tijdens de felicitaties werd ons door veel mensen Gods zegen toegewenst. In dat vertrouwen kunnen we ook als nieuwe fractie verder. In een eerste reactie heb ik de hoop uitgesproken dat we als nieuwe raad op een goede manier kunnen samenwerken. Ik heb er zelf het volste vertrouwen in. Jammer dat de toon bij de stemming over de wethouders toch wat zuur was, hoewel begrijpelijk, maar in mijn optiek moet politiek vooral ingaan op de inhoud en niet op de persoon. Te merken aan de reacties van het publiek is dat ook wat de Slochter bevolking van ons verwacht. Deze week was ook om een andere reden bijzonder. Het was lijdensweek. Wereldwijd herdenkt de kerk de dood en opstanding van Christus. Ieder jaar weer een bijzonder moment in de kerk. De diensten hebben een bijzonder karakter. We kijken terug maar mogen ook vooruit kijken naar de toekomst. Die toekomst komt juist dan in een bijzonder perspectief te staan. Vandaag op tweede Paasdag was er een druk bezochte dienst georganiseerd door de jeugd. Als ad-hoc koor konden we van ons laten horen. Flame begeleide ons op een enthousiaste manier. De reacties waren erg positief, best iets om vaker te doen. Persoonlijk vond ik het nummer ‘Er is een dag’ erg mooi. Het refrein is ontzettend sterk. “Spoedig zullen wij Hem zien en voor altijd op Hem lijken en Jezus kennen zoals Hij is. Nooit meer tranen nooit meer pijn, want wij zullen met Hem leven in Zijn nabijheid voor altijd. Amen.” De komende week weer ontzettend veel zin om te beginnen. De vierde klassen beginnen met hun tentamens, best spannend voor hen. Veel succes bij het maken van deze tentamens.

Er is een dag.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht