De 6 van Slochteren.

de6vanzaterdag 30 juni 2012 10:30

Politiek is keuzes maken. Soms is kiezen makkelijk, er zijn voldoende middelen en er kan veel worden gedaan. Kiezen wordt pas moeilijker wanneer er echt gekozen moet worden en er dus en scherpe afweging moet worden gemaakt. Kiezen voor het een betekent in zo’n geval niet kiezen voor het ander.

De gemeente Slochteren wordt gedwongen scherpe keuzes te maken. Willen we met elkaar echt goed voorbereid zijn op de toekomst dan moeten we moeilijke keuzes niet voor ons uit schuiven. In Slochteren gebeurt veel. We zijn door de inzet van het college succesvol in het binnenhalen van subsidies die de leefbaarheid en zichtbaarheid van Slochteren als landelijke gemeente vergroten.

Onze groene gemeente wordt steeds groener. Veel mensen wonen en werken hier met plezier en uit cijfers blijkt dat we het ten opzichte van het provinciaal en landelijk gemiddelde goed doen. Het is goed om te beseffen wat onze uitgangpositie is.

Voor de komende jaren zijn de ambities die extra aandacht krijgen verwoord in zes thema’s.

Slochteren centrum krijgt een facelift. Er wordt geld gestoken in het historische hart en het erfgoedkwartier moet echt uit de verf gaan komen. In de tussentijd laten we het gebied niet slecht beheerd achter. Het werfterrein krijgt een opknapbeurt en een tijdelijke invulling in afwachting van marktpartijen die het gebied willen ontwikkelen. Het is een belangrijk aandachtpunt voor de ChristenUnie en het heeft de warme belangstelling van een groot deel van onze achterban.

Wonen in Slochteren betekent dat de zaakjes die we moeten doen gewoon goed geregeld zijn voor onze burgers. Een goede zorg voor jongeren past daar ook helemaal bij. Wanner de jeugdzorg onder de gemeente valt is de hele ‘infrastructuur’ aangepast op dat wat onze jeugd nodig heeft. De decentralisaties worden door de ChristenUnie scherp gevolgd. We hebben hierover goede contacten met de fracties in Hoogezand-Sappemeer die met ons in hetzelfde cluster zit en met de PS fractie die graag een goede afwikkeling richting alle Groninger gemeenten voorstaat.

Werk is niet meer vanzelfsprekend. Slochteren richt zich op mogelijkheden om de markt te bedienen en te faciliteren. Voorop staan niet de onmogelijkheden maar de mogelijkheden. De gemeente initieert niet, maar faciliteert waar dat kan. Het is een belangrijk speerpunt van de ChristenUnie om te dereguleren.

Meerstad is meer Slochteren dan stad. Dat willen we als fractie ook uitdragen door initiatieven ter versterking van een woongebied in aanbouw te versterken. We investeren in voorzieningen voor onze nieuwe inwoners. Daarom zijn we blij met de komst van de eerste school in Meerstad.

En natuurlijk blijven we investeren in duurzaamheid, letten we op het huishoudboekje en blijven we inzetten op een goed woon-, werk- en leefklimaat.

ChristenUnie: #geloven #duurzaam #samen

Reacties op 'De 6 van Slochteren.'

www.quester.pk
Geplaatst op: 10-10-2016 09:48 Quote
Quester is a Pakistan-based questioning answering website where people can ask questions and we try our best to provide them with the best answers. Anyone can ask any legit question in English or Roman Urdu and we provide answers in the same language format.
www.quester.pk
Nieuw bericht