Zuur, zuurder, zuurst.

zurenwoensdag 23 februari 2011 12:00

Na het zuur komt het zoet. Een bekende uitspraak die een jaar of zes geleden de hoop op betere tijden weerspiegelde. Het kabinet van CDA en VVD greep hard in en had een doekje voor het bloeden. Want nog even door de zure appel heen bijten en er lag zoet in het verschiet. En daarop moesten we vooral geduldig wachten; wie zoet is krijgt dus lekker en wie ongeduldig was de spreekwoordelijke roe.

Of we dat zoet hebben gekregen is maar zeer de vraag. Het lijkt er namelijk op dat de groep die het zoet voor ogen werd gehouden nu nog meer zuur voor de kiezen krijgt.

Een greep uit de bezuinigingen die we in Slochteren door moeten voeren:

• Inkomensgrens Langdurigheidtoeslag van 115% naar 110%
  • Bijzondere bijstand: Inkomensgrens van 115% naar 110%,
  • Vermogensgrens € 2000, geen witgoedregeling en categoriale bijzondere bijstand; drempelbedrag invoeren.
  • Vakonderwijs (gymnastiek)
  • Lokaal kansenbeleid
  • Bezuiniging op peuterspeelzalen, integratie met kinderopvang, concentratie, hogere ouderbijdrage
  • Preventieve logopedie
  • Kostendekkende verhuur aan kinderopvang
  • Versobering leerlingenvervoer
  • Verenigingsondersteuning Huis voor de Sport
  • Niet verdergaan met impuls brede school, sport en cultuur
  • Geen trajecten i.h.k.v. handhaving leerplicht
  • Beëindigen deelname aan GR SBO de Delta, Appingedam
  • etc...

Niet vanwege het eigen gevoerde financiële beleid, maar als gevolg van de keuzes in Den Haag. En wie goed heeft gekeken naar de bezuinigingen weet ook bij welke groep de hardste klappen vallen.

Op 2 maart gaan de verkiezingen dus over meer dan alleen de provinciale wegen en de ruimtelijke ordening. Want zoet hoeven we niet te verwachten, daar zijn de tijden niet naar. Maar we kunnen er wel iets aan doen om het voor veel mensen niet nog zuurder te laten worden. Ik kies uit overtuiging! U ook?

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht