Politiek rustig weekje

zaterdag 14 januari 2006 18:05

Op politiek gebied is het nog aardig rustig wat de vergaderingen betreft, afgelopen week hadden wij als college en raad een verdiepingsavond met de basiseenheid van de politie van Hoogezand.

De eerste wisselblog van Gerrit.

Voor ons  een rustige jaarwisseling, maar verdrietig genoeg niet voor de familie Bouwman, waar mijn gedachten naar uitgaan bij wat ze allemaal meegemaakt hebben, de vermissing, het overlijden en dan nu  die lege plaats   van hun zoon Anton. Het is allemaal niet te begrijpen, niet in te denken, het  verdriet waar deze familie mee geconfronteerd is. Ook vanaf deze plaats wens ik de familie Bouwman veel sterkte toe en al diegenen die een band met Anton hadden.Wij bidden of God jullie in de komende periode nabij wil zijn met Zijn troost.

Op politiek gebied  is het nog aardig rustig wat de vergaderingen betreft, afgelopen week hadden wij als college en raad een verdiepingsavond met de basiseenheid van de politie van Hoogezand.
Het was een leerzame avond , en goed om te horen waar de 'dienders' zich zoal mee bezig houden. Het woord diender heeft bij mij geen positieve klank vanuit mijn jeugd, ik hoorde er van op dat de politie zich zelf wel zo noemt.
Ook werden wij bijgepraat over 'huiselijk' geweld. Daarbij wordt er achter de schermen heel veel leed veroorzaakt, waar ook de politie vaak weinig grip op heeft. Meestal komt dit niet naar buiten, maar laat iedere burger hierin alert te zijn op zaken die van het normale afwijken.
Donderdagavond werden wij bijgepraat over Meerstad.
De directeur van bureau Meerstad de heer Heddema was ook aanwezig en heeft ons  bijgepraat  over de organisatie en de communicatie, verder  kwamen de onderwerpen  financiering, grondrouting en planinhoudelijke zaken aan de orde.
De heer Heddema deelde verder nog mee dat hij op zoek is naar een locatie voor Bureau Meerstad, en wel op Slochter grondgebied, om vanuit het gebied de zaken te regelen.
Niet een super de luxe  maar wel functioneel Bureau met een uitstraling wat bij Meerstad past.
Wat al bekend was, maar weer duidelijk naar voren kwam heeft het plan Meerstad  driekwart jaar vertraging opgelopen door de verplichte MER.

Verder valt het op  dat de eerste partijen een beetje zenuwachtig beginnen te worden voor de komende gemeenteraadsverkiezing.
De ChristenUnie wil het samen doen met de inwoners, dus voor de belangen van de gemeente opkomen met andere woorden voor de belangen van de inwoners.
”Van ik naar samen”  maar daar hoort u de komende tijd nog veel meer over. Dit is wel heel wat anders dan Gemeente Belangen. Wat een gemiste kans als je je eigen naam geen eer aan doet.
Eerst tot zover en een volgende keer hoort u meer van de ChristenUnie

Gerrit Hooikammer

Achtergronden
Campagne

Reacties op 'Politiek rustig weekje'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.