Risico

risicomaandag 18 mei 2009 08:30

Week 21

Dinsdag 19 mei 2009

Vanmiddag worden we als raad door Siddeburen geleidt om kennis te nemen van de wensen die de ondernemersvereniging Siddeburen-Schildmeer heeft voor hun dorp. Met paard en wagen maken we een tour door het dorp en stoppen bij plaatsen die aandacht vragen. Omdat ik bijna dagelijks in Siddeburen kom is het meeste wel bekend. Toch wel een leuke manier om kennis te nemen van de wensen die er zijn.

Maandag 18 mei 2009

Risicomanagement. Da’s het onderwerp waarover we vanavond met de accountants van PWC praten. Er wordt namelijk veel gesproken over de risico’s die we als gemeente volgens sommigen zouden lopen. Daarbij is vooral interessant wat je als gemeente aan risico’s moet beheersen. We hebben eerst een hele tijd gepraat over de vraag; wat is nu precies risico, wanneer ervaar ik iets als risico en hoe groot is de impact daarvan. Opvallend was dat we in het begin erg bleven hangen in de ‘kleinere’ risico’s, de kans dat je huis afbrand is namelijk niet zo groot, maar de impact wel. We hebben vervolgens met behulp van dat wat we hebben geleerd ook de ingebrachte risico’s in de gemeente Slochteren gewogen. Daar is een top 5 uit gekomen. De top 5 wordt nu extra goed bekeken en van beheersingsmaatregelen voorzien. Jammer dat er van de 15 raadsleden maar 6 de moeite hadden genomen om aanwezig te zijn. Nu was er ook een vergadering van de Regiovisie. Ik heb er maar voor gekozen om het voor Slochteren belangrijkste onderwerp bij te wonen.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht