Change we believe in!

Week 3

Niels Joostens

Dinsdag 13 januari 2009.

Blijkbaar is er een grote nieuwsgierigheid naar de opbrengst van de aandelen Essent voor de gemeente Slochteren. De zoekterm is in ieder geval redelijk vaak ingetikt vandaag en door mensen met een verschillend IP adres. Toch handig als je dat allemaal na kunt gaan. Zo zichtbaar ben je dus op het Internet. Wat er voor Slochteren in het vat zit, horen we denk ik binnenkort nog wel. De roep om het uit te geven zal ook wel snel aan de orde komen. Ik hoop dat we daar dan wel eens goed over na gaan denken. Want ook een euro geef je maar één keer uit. Het zal wel een calvinistische gewoonte zijn om op die manier naar geld te kijken. We zijn ten slotte rentmeesters. Ook benieuwd hoe calvinistich je zelf bent? Bij trouw kun je je C-factor bepalen. Ik haal 86% en ben volgens de test een volbloed calvinist. Ik zie het maar als Geuzennaam.

Maandag 12 januari 2009.

Een dag van overleg met ChristenUnie fracties in de regio. Want Slochteren bevindt zich nu eenmaal niet op een eilandje. Sommige mensen/fracties geven er regelmatig blijk van dat jammer te vinden. Er klinkt altijd wantrouwen door als we het hebben over onze partner Hoogezand-Sappemeer of de stad Groningen als we het hebben over Meerstad. Over dat laatste onderwerp vergadert de commissie in Groningen aanstaande woensdag. Helaas lukt het me niet aanwezig te zijn. Maar David de Jong heeft afgesproken me even op de hoogte te brengen van de uitkomsten en de stellingnames van de verschillende partijen. Er gaat de komende jaren heel wat veranderen. Om met Obama te spreken "Change we believe in!" Veranderingen moet je wat mij betreft zien als kansen, kansen die vragen om de nodige flexibliteit en ook de wil om over de schutting heen te durven kijken. En juist dat laatste mis ik wel eens. De durf ontbreekt als er bij de afwijzing van de begroting wordt gezegd, we hopen dat we ongelijk krijgen. Makkelijk is het in elk geval wel, want je dekt jezelf lekker in. Zo creëer je altijd je eigen gelijk. Ik hoop dat daarin het komende jaar verandering gaat komen. Ik denk van wel en heb goede hoop, signalen wijzen daar in elk geval wel op. Van onze lokalen verwacht ik ook in 2009 weinig, die constante blijft in ieder geval. Ze doen tot 2010 mee voor de kat zijn viool. Gelukkig wordt er de laatste tijd dan ook over de poes geschreven. Alleen de wijsheid van Tom Poes ontbreekt.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht