Punaises.

punaisesmaandag 29 oktober 2007 08:30

Week 44 per dag

Niels Joostens

Zaterdag 3 november 2007.

Op de eerste vrijdag en zaterdag van de maand november is het al een paar jaren gebruikelijk om extra stil te staan bij vrijwilligerswerk. In goed Nederlands hebben we het dan over MADD, wat weer staat voor make a difference day. Daarom was vandaag ook de ChristenUnie actief, we willen niet alleen met de mond beleiden dat we vrijwilligerswerk belangrijk vinden, maar dit ook actief uitdragen. Vandaag hebben we bij Tetjehorn in Overschild wilgen geknot en een houtsingel aangelegd, waar vogels, insecten en kleinere dieren hun woonplek kunnen vinden. Het weer werkte gelukkig goed mee, een heel klein beetje miezerregen kon de pret niet drukken. Een prachtige omgeving en maar bij erg weinig mensen bekend. En een goed voorbeeld van samenwerking tussen natuur en agrariërs.

Vrijdag 2 november 2007.

Opnieuw valt me op hoe slecht sommige mensen luisteren. Misschien is het wel niet eens slecht luisteren maar vooral een verkeerd willen verstaan. Tot die conclusie kom ik wanneer ik het enige overgebleven politieke weblog van een andere raadsfractie lees. Eerder viel me al op dat de waarheid soms niet heel erg veel nieuwswaarde heeft. Dan wordt er geschreven dat we ineens het nut van een fietspad langs de Meenteweg in Schildwolde/Overschild niet meer zo zien en het daarom minder nodig vinden. Niets is minder waar, en dat weet men natuurlijk heel erg goed. Maar daar scoor je natuurlijk bij de gemiddelde oppervlakkige lezer niet mee. Deze week opnieuw een onwaarheid. Wij zouden ineens veel minder strikt zijn ten aanzien van de gemeenschappelijke regeling Meerstad en daarmee op één lijn zitten met onze zusterfractie in de stad. Da's toch wel vreemd dat we dat zelf niet weten! Laat ik nou altijd gedacht hebben dat politiek ging om de inhoud. Blijkbaar geldt dat niet voor iedereen. Toon eens het lef om dit in een openbaar debat te doen, dan praten we verder.

Donderdag 1 november 2007.

Soms zijn er van jubilea die je niet heel erg vaak tegenkomt. Vandaag is er een uitzondering, want onze burgervader Cees Versteegen viert vandaag dat hij dertig jaar geleden voor het eerst de ambtsketen mocht gaan dragen. Ik heb geen idee hoe de wereld er dertig jaar geleden uit zag, want ik was er nog niet. Na een hele sessie van vergaderingen is er voor de commissievergadering de bestuursrapportage. Daarover had ik een beperkt aantal vragen voorbereid. De rest was voor mij wel aardig duidelijk.

Woensdag 31 oktober 2007.

De knal voor de gemeentevisie mis ik helaas. Er moet ten slotte ook nog gewoon gewerkt worden. Direct daarna ga ik naar Groningen om daar in de raadszaal de discussie over Meerstad te volgen. Even lijkt het erop dat de tweede termijn na het avondeten wordt behandelt. Maar gelukkig steekt David de Jong daar een stokje voor. Na een behoorlijk aantal bijdragen is er uiteindelijk de uitslag dat er gewerkt kan worden aan de WGR (Wet gemeenschappelijke regeling) en er een eensluidend advies is van beide gemeenteraden. Ik ben er blij mee. Er worden nog wel moties aangenomen, waarvan ik hoop dat het college die naast zich neerlegd. Ze voegen namelijk niks toe. Het debat was overigens ook te volgen via het Internet, maar live aanwezig zijn is eigenlijk veel leuker. Best goed om een ergens anders een raadsvergadering bij te wonen en bij elkaar in de keuken te kijken. Morgen de BURAP en daar moet ik nodig eens mee aan het werk. Tot morgen!

Dinsdag 30 oktober 2007.

Dat Slochteren bruist was al wel langer bekend. Onlangs sprak een lid van de Slochter gemeenteraad nog over broes'n, jammer dat hij geen gehoor had gegeven aan het voorafgaande want het soez'n bleef niet achterwege. Ambitie heeft het college volgens ons wel voldoende. En dat blijkt ook vanmiddag weer want we worden klaargestoomd om aan het werk te gaan. Wonen, werken, leven en genieten in het Land van Slochteren. Oftewel de Visie Slochteren 2020, waaraan een mooie en passende werktitel is meegegeven. Een nieuwe kans om mee te praten met de raad over de toekomst van Slochteren. Goed opgezet, interactief en persoonlijk. Kortom volgens mij alle elementen aanwezig om er een knallend succes van te maken. Vanavond zie ik ook sinds lange tijd de ballen bij zaalvoetbal weer eens knallen. Te lang geleden.

Maandag 29 oktober 2007.

Heerlijk weekend gehad en eens echt kunnen genieten van de rust. En dat is ook al wel weer eens nodig want zelfs de weekenden zijn regelmatig volgepland. De nieuwe week is ook al weer voorzien van voldoende vulling dus uik kom de week wel weer door. Komende donderdag bespreken we bijvoorbeeld in de commissie financiën de bestuursrapportage. Daarin staan mooie cijfers. Woensdag praat de stad over Meerstad en kunnen we eindelijk verder. Kortom een week waarin er weer voldoende op stapel staat. Met als afsluiting Make A Difference Day. Zodat maar weer eens duidelijk wordt dat de ChristenUnie graag het verschil maakt.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht