Jan Jakob Boersma voert ChristenUnie aan.

jan jakob boersmamaandag 23 november 2009 12:00

De ChristenUnie in Slochteren heeft op haar ledenvergadering Jan Jakob Boersma uit Harkstede unaniem gekozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart 2010. Jan Jakob Boersma is sinds 2006 wethouder en was daarvoor een aantal perioden raadslid.

Op de plaatsten 2 en 3 staan de huidige raadsleden Gerrit Hooikammer (Lageland) en Niels Joostens (Slochteren).

De ChristenUnie heeft haar kieslijst kunnen verjongen en een aantal nieuwe leden bereid gevonden zich kandidaat te stellen. De kandidatenlijst bestaat verder uit makelaar Hans Berend (Schildwolde), ondernemer Klaas Boer (Siddeburen), oud Statenlid Jakob Roggema (Slochteren), agrariër Ebe-Jan de Haan (Slochteren), Frouke Postma (Schildwolde), Alex Hammenga (Zuidwolde) als vertegenwoordiger van de jeugdafdeling PerspectieF, Hannie Huizinga (Slochteren), Nico Geut (Schildwolde) , Henk Doedens (Schildwolde) en Jan Willem van der Steege (Siddeburen).

Met deze nieuwe lijst verjongt de ChristenUnie zich opnieuw. Van de kandidaten hebben er drie een leeftijd tot 30 jaar.

Er is bewust gekozen de top drie van de lijst niet te wijzigen omdat de ChristenUnie de afgelopen periode erg succesvol is geweest. Voor de nieuwe periode hoopt de ChristenUnie op drie raadszetels en opnieuw deelname aan het college.

Vereniging
Wethouder