ChristenUnie Midden-Groningen officieel opgericht.

CU Midden-Groningenwoensdag 30 november 2016 12:00

Vanwege de herindeling van de gemeenten Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Menterwolde tot de nieuwe gemeente Midden-Groningen per 1 januari 2018 zijn de huidige drie afdelingen in gesprek gegaan om te komen tot een nieuwe afdeling. Het landelijk bestuur heeft toestemming gegeven voor de nieuwe afdeling die aan de verkiezingen in november 2017 deel zal nemen.

De afdelingen van Hoogezand-Sappemeer en Menterwolde zijn formeel opgeheven. De grootste afdeling Slochteren is vervolgens omgevormd tot de afdeling Midden-Groningen. In de gemeente Hoogezand-Sappemeer en Slochteren is de ChristenUnie op dit moment vertegenwoordigd in de gemeenteraad en het college. In Menterwolde werd bij de laatste verkiezingen de kiesdrempel die nodig is voor een raadszetel net niet gehaald. De nieuwe afdeling houdt in aanloop naar de komende verkiezingen de bestuursleden aan. De huidhoudelijke vergadering stemde in met de statuten en de verantwoordingen over het gevoerde financiële beleid van de afdelingen.

Hoogezand-sappemeer
Vereniging